Dag 4 (dinsdag 4 september)

4 september 2018

Dinsdag 4 September:

Na een gebroken nacht zien we door de doeken heen een strak blauwe lucht. Vandaag gaan we richting Valancia. Eerst rustig ontbijten en dan op ons gemakje de tassen inpakken en tent opruimen. Ook dit verloopt zonder ruzie. De camping heeft staanplaatsen met grind ideaal het worteldoek is nog nooit zo schoon gebleven. De haringen geven we bij het afrekenen terug met de mededeling dat wij hier erg blij mee waren. We gaan langs de kust weg richting Valencia. Onderweg zeggen wij tegen elkaar toch zonde dat bijna de hele kustlijn volgebouwd is met hoog bouw. Dat hebben de Spanjaarden toch niet goed gedaan. Als we langs het plaatsje Sagunto komen zegt Erwin hé daar ben ik vroeger met mijn ouders geweest. Hup ff van de weg af en we rijden naar het stadje. Het is een authentiek gebleven stadje met nog weinig hoogbouw. Maar daardoor wel veel vervallen gebouwen. Op het strand met een ijskoffie probeert Erwin Ellen te bereiken aangezien zij vandaag jarig is. Dit lukt niet als Erwin z’n vader belt weet deze gelijk waar we zijn. Erwin was te klein dus hij weet er zich niet meer veel van te herinneren. We rijden door naar Valencia waar we rond twee uur aankomen. Man wat een stad om in te rijden. Hele smalle straatjes en alles is eenrichting verkeer. En dan is het nu nog siësta. Bij de accommodatie kunnen we niet komen dit is voetgangers gebied. En we kunnen er pas om 4 uur in. We gaan de parkeergarage in. Zijn nu erg blij dat we de skybox niet op het dak hebben dan hadden we een probleem gehad. Langzaam aan lopend, want het is erg warm (34 graden), loen naar ons appartement toe. Een leuk plei, plaza del carmen. De wijk carmen is een echt uitgaansgebieden met vele restaurantjes en café’s. Ook de Santacruz kerk staat er waar elk uur de klokken van luiden. Ben benieuwd hoeveel last we hier ‘s nachts van gaan hebben. Er zit een leuk restaurant bij het plein. We moeten toch wachten dus dan maar gelijk wat eten. Het dagmenu is € 9,85. En dat is dan voor 3 gangen. Kan toch bijna niet maar oké we doen het. Ik neem verschillende soorten vis als hoofdgerecht. En dat is verrukkelijk. Zoals eigenlijk alles is. Inmiddels is het vier uur dus op naar het appartement. Woh dat ziet er mooi uit. Een hoge houten deur en marmeren vloer. Dat ziet er goed uit. Na het inchecken halen we de auto op. We parkeren de auto in hun parkeergarage  å €15 per nacht maar om nu een parkeerplaats te gaan zoeken, laat maar. Het is echt geen doen om met je auto te rijden in Valencia. Dus autoloos tot zaterdag. Ellen belt inmiddels terug als we net in het appartement zijn, we feliciteren haar met haar verjaardag en kletsen nog wat. Hierna pakken we de fiets en gaan het park in. Blijft toch zo leuk en apart dat je met je eigen fiets dan door Valencia fietst. In het park is het een drukte van jewelste fietsers, hardlopers, wandelaars, bootcampers en veel mensen met personal trainer. Erg sportief de Valeciaan !! We gaan vele bruggen onder door. Zowel waar autoverkeer overheen gaat als alleen voetgangers bruggen. Eén voetgangersbrug is helemaal met bloemen bedekt. Super om te zien en te ruiken. Ook zien we het oceanografic. Dit bestaat uit meerdere gebouwen en is het grootste oceanografische park van Europa. Het wordt nog een hele belevenis hier vermoed ik zo. Nu eerst maar eens een Gin Tonic nemen en dan kijken hoe het bed is.

1. Theo:
    5 september 2018
    Mooi verhaal. Ik krijg er ook zin in..😉
  2. Ellen:
    7 september 2018