Dag 1 (Zaterdag 1 september)

1 september 2018

Zaterdag 1 september:

We vertrekken om 5 uur ‘s morgens en we zien wel waar we uitkomen.

Het is mooi en droog weer om te rijden. Toch is het al redelijk druk op de weg en zelfs al veel vis en brood karren uit Spakenburg zijn op weg. Pfff je zou daar toch werken dat is dus echt niets voor mij. Onderweg kijken we uit naar een BP benzinestation. Is toch wel fijn dat Erwin nu ook in het buitenland kan tanken. Alhoewel je wel erom moet denken op tijd te tanken want veel BP zijn er niet. Als ik aan het rijden ben gaat Erwin kijken waar een leuk hotel is om te overnachten. Ja de “reisleider” is daar toch beter in als ik. Erwin vindt er één. Nee, dit zal het toch niet zijn....roze geschilderd beetje afgebladderd met veel plantengroei. Ja het is het toch wel eerst maar even binnen kijken. Binnen zijn we aangenaam verrast het is oud maar schoon. De eigenaresse verteld dat dit vroeger een bordeel is geweest. Hier tegenover was de militaire kazerne. Toen klandizie genoeg dus, nu een hotel. Overal hangen oude foto’s en qua inrichting met allerlei kunst objecten en oude meubels. Geweldig om te zien. Op de kamer is een douche cabine geplaatst. Het toilet bevindt zich op de gang. Gedeeld niet mijn voorkeur maar gelukkig is er maar één ander persoon. De kleur roze voert hier de boventoon en elke kamer heeft een naam. Wij slapen in rose. Als je in de kamer zit is het toch jammer dat de muren niet kunnen praten. Wat zal dat een verhalen opleveren. We krijgen de tip om in het dorp (Lovede) te gaan eten. Reserveren is wel gewenst. We besluiten de benen te gaan strekken naar zo’n auto rit. Bij het restaurant aangekomen is deze gesloten. Je kan een telefoonnummer bellen. Helaas geen kontakt en in het Frans een voicemail inspreken gaat mij niet lukken. We lopen door het mooie stadje. Zien een grill met heerlijke kippetjes erin en gaan ff lekker op het terras wat drinken. Daar besluiten we om zo’n lekker kippetje mee te nemen en wat fruit en dat bij het zwembad van het hotel op te eten. Achteraf blijkt dit een goed plan te zijn. We zijn best moe en liggen er al op tijd in. Al dromend wat zich hier toch allemaal heeft afgespeeld.