Dag 2 (zondag 2 september)

2 september 2018

Zondag 2 September:

We staan vroeg op hebben nog een behoorlijke rit voor de boeg. Het ontbijt ja, wat zal ik zeggen het ziet er goed uit alleen qua variatie voor op het stokbrood, jam en pasta en dat is het. Dan maar even naar boven want ik heb nog kaas over van de broodjes onderweg. Negen uur zitten we in de auto op weg naar camping Playa de Montroig in Montroig. Onderweg zien we steeds meer bewolking en dan ook nog grijze bewolking. De telefoon maar eens raadplegen hoe het de komende dagen gaat worden daar. Ehm.... ziet er niet zo best uit. Valencia ziet er beter uit misschien toch maar iets verder doorrijden. We besluiten dat te doen. Dus de wisseling van chauffeur is er weer en Erwin zoekt iets op. Ribera de Cabanes 75 km van Valencia af. Daar aangekomen vinden we een fijn plekje onder de doeken. Dat vind ik toch echt bij de Spaanse camping horen. Toch een probleem we zijn de haringen vergeten en de winkels gaan pas over twee uur open. Wat nu en wat is de Engelse benaming voor haringen? Erwin heeft net een plaatje van een haring op z’n telefoon als er een man langs komt met staff op zijn t-shirt. Oeps deze meneer spreekt geen woord Engels en roept zijn maatje erbij. Ah ja ....duim omhoog en hij loopt weg. Na enkele minuten heeft hij in een tasje roestige haringen zitten. Ons maakt het niet uit wij zijn voor nu ff gered. Een paar euro’s als dank in zijn handen gedrukt. We zetten de kleine tent op en dat toch wederom zonder ruzie. Het is wel erg warm dus zwemkleding aan, 100 meter lopen en we ploffen in een lauwe zee. Lekker hoor je hoeft hier niet door te komen. Er is veel wind dus mooie hoge golven om over heen te springen. We fietsen naar het dorp om te kijken voor water en eventueel haringen. Helaas is er weinig open op zondag. Terug fietsend kijken we waar we kunnen eten vanavond. Nou dat ziet er niet gezellig uit. Harde stamp muziek en weinig klanten. Op internet, hoe deden we dat toch een paar jaar geleden, zoeken we een supermarkt op die open is. Helaas is de Spar dicht. Via Google Maps vinden we een Lidl die open is 17 km verder. We gaan BBQ hebben we besloten. Kolen heeft de Lidl maar geen aanmaakblokjes. Paar folders mee en dan moet het goed gaan, op naar de camping. BBQ aan helaas met de folders gaat het niet. Erwin zoekt in de papierbak naar kranten niets dan maar kartonnen doos. Naar lang wapperen en karton aan steken gaan de kolen eindelijk gloeien. Thuis maar gelijk aanmaakblokjes in de BBQ leggen. We hebben natuurlijk weer teveel gekocht dus morgen nog maar een keer BBQ. De zalm van de Lidl was trouwens erg lekker. En dat vond ik zelfs. Of kwam het omdat het uiteindelijk al 21:30 uur was toen we gingen eten. Ondanks de vele muggen en nu dus vele muggenbulten was het een geslaagde dag/avond.

1. Theo:
    6 september 2018